Wednesday, August 3, 2011

dah lama sangat





hmm, laaaaama sangat tak tulis kat sini. kalau rumah, bukan setakat berhabuk dengan bersawang, entah-entah dah tak rupa rumah. well, sebenarnya since form 5 nak pakai braces. time tu ayah la yang excited. tapi duduk asrama, buat pulak dengan kerajaan, so ayah decide for not to do before spm. haha, and now aku dah ada gigi besi :D

appointment 1 - buka rekod
appointment 2 - xray gigi (hee, seram sebenarny
a mesin xray tuh)
appointment 3 - moulding gigi (rasa moulding tu macam g
ula-gula fruit plus perasa mango, nasib baik x telan)
appointment 4 - scaling + tampal 5 batang gigi (hee,
sebenarnya kena 10, terlebih 3 kalau dengan dentist frai lah. lepas tu dengan bijaknya terus pergi makan tutti frutti. konfiden sungguh)
appointment 5 - tampal lagi 5 batang (okay, kali ni sakit sebab ada satu gigi ni lubang dalam. waa, ngilu gila sampai asyik terfikir dentist ni tampal ke tak gigi aku. hehe)
appointment 6 - cabut gigi (sebenarnya suppose 1st step braces which is pasang braket dulu. malangnya dentist aku sakit, so she said to go for
extraction. gila kau. mau tak cuak. dari kecik sampai dah boleh jadi mak orang sumpah aku takut tau cab
ut gigi sebenarnya. balik cabut, terus tidur. bangun-bangun lapar. well, orang cabut gigi biasa tak makan banyak, tapi aku? semangkuk mi sup habis. mm
, bukan sebab aku perut naga tapi
orang kat sabila masak sedap sangat :P)
appointment 6 - another 2 extractions (well, this time super duper sakit. yelah, dah bius banyak x99 kali pun, aku still terasa gigi aku di'force' untuk dicabut. saaakkit kot. tapi dah besar kan, tahan je la. hehe. balik, rasa nak pitam, darah banyak sangat because according to dentist my root is too healthy, so luka extraction tu dalam. :( sayangnya nengok gigi yang cantik dicabut. bukan sebatang, bukan dua tapi EMPAT. EMPAT ye..
)
appointment 7 - this is the day, 29th July 2010. pakai brace
s. hmm, sebenarnya dah ready sakit time pakai tapi surprisingly tak pun. cuma lenguh kena nganga lama-lama. dua jam kot. haha, dentist risau sangat aku r
asa sakit asyik tanya je, 'are you alright?' aku mampu anggu
k je la, dalam hati, doc saya nak tidur sekejap boleh tak? hee, ngantuk lah. first choice is pink, tapi pink tu LIGHT sangat. takpe-takpe, next month kaler purple ea ain?


tipu kalau aku cakap tak sakit. tipu. sakit sanga
t sebenarnya. tapi sebab nak elak sakit, dua hari aku tak
geselkan gigi atas dengan gigi bawah. ngilu gile!! tu belum lagi rasa gigi lembut, mm, sebenar
nya gusi yang lembut. perut lapar tapi mulut say NO!. lepas pasang tu nak makan pun susah. makan kek secret recipe yang sedap tu pun ngilu jugak. sob. sob. tidur tak boleh langgar mulut. kalau tak rasa menyesal gila. apsal la aku boleh terlanggar :(.. bila aku senyap maksudnya aku tengah sakit. bila aku cakap banyak sebenarnya sebab aku dah telan painkiller. ramai member cakap macam mana boleh tahan sakit. mm, korang aku rase beranak lagi sakit kot. huhu. well, you paid for every steps you take.

hehe, now i'm counting days to get back eat the solid foods. seriously bile gigi dah okay, aku memang nak GCB satu. kalau GCB dah habis BIGMAC pun ja
dilah.


hmm, a long new entry i guess. will update later (if i want to do so. hee).
taip ni pun sebab malas nak pergi meeting dengan advisor. sorry boss. but i'm tired :(


oh, just a footnote.
i saw something you comment about my braces,
if i interpret correctly
gonna be sweet if you said straightly to me :)

No comments:

Post a Comment