Sunday, March 7, 2010

saya budak baru belajar

memandangkan kebelakangan ni saya tak berapa 'betul' , jadi kali ni post adalah bertemakan skematic mode. saya mengaku, sekarang ni saya macam sibuk sikit. Tapi saya tak boleh cakap saya sibuk sbb saya setuju dengan quote elan hari tu masa motivational session on thursday, 4 march. those who says busy have a suck time management. Erk. jujur memang terpukul. tak pernah ada istilah sibuk sebenarnya kalau kita pandai time management. jadi inilah jadual saya sepanjang 2 minggu pertama mac 2010 ini.
4 mac 2010
8.00-9.00 : test calculus
komen-hampeh tahap petala tujuh. kenapa? sebab saya selalu merasakan math saya teruk! sucks! maka apa yang saya rasa hari tu ialah SEDIH. sebab kenapa saya tak pandai math?
12.00-1.00 pm : kelas calculus
pergi kelas lambat 15 minit. sebab? tidur. penat otak buat calculus. bangun2 arina tak panggil pun. rupanya dia pun dah berlabuh dalam dunia dia sendiri. maka start moto dan terus ke kelas. sampai kelas-bincang soalan test tadi dan rasa memang banyak salah tanpa perlu dinafikan lagi. and the rest is history.
4.55-5.00 pm : kuiz physics
tak rasa apa2. formula pun tak boleh ingat ke? haishhh. tapi bila tanya enche imtiaz dan che farah nabila macam betul kuiz tu. hopefully. sangat2.
9.00-10.00 mlm : meeting welfare department
alamak. sembang siswa dapat department PR yang kena berhubungan dengan orang. hailoh. macam mana ni? nasib baik zahin, baem dengan kak syafiqah ok.
11.00-12.30 am : motivation session for robocon members
erk. cerita elan membuatkan saya berasa saya perlu menjadi part of robocon family. saya perlu dan saya nak.
12.30-5.00 am : inventor mode
kami berkampung di lab robocon kerana due date assignment lagi dua-tiga mm dah nak sampai. seronok. sebab saya buat sendiri. the more mistakes you do, the more you learn. betul dan no doubt. sebab itu yang berlaku.

5 mac 2010
3.00-12.30 am : robocon lab
hmm. berkampung lagi. sebab? tak siap lagi inventor. tak pe. kesian tengok muhil dengan aimi yang bertungkus lumus memastikan robot tu nampak la rupa robot. finally, 10 minit before 10.30 siap. muhil kata kitorang main tipu. ye ke? biasalah, kitorang budak lagi. sorry bro. kerja dengan budak2. sungguh saya kagum dengan aimi, muhil, zulika, jp. kagum dengan ilmu diorang yang memang sooner or later saya perlu ada skills yang mereka ada.

6 mac 2010
tak ada apa2. tapi saya tidur hari ni. penat ke? saya tak tau. tadi baru habis buat surat untuk welfare. tu pun dah almost 11.00. saya perlu belajar malam ni. sebab? esok full day saya ada kerja? sibuk? saya tak tau.

7 mac 2010
9.00-1.00 pm : corporate grooming
demi kesejahteraan semua pihak, saya pun join corporate grooming ni. ingatkan dapat pergi full day tapi petang saya ada robocon-fabrication. saya pegang kata advisor-put robocon no 2 after your studies. ya. saya mula serius nak masuk robocon. bantu saya. bantu mentaliti saya. bantu spiritual saya.
2.00-6.00 pm : robocon lab
akan belajar fabrication. seronok. sebab? dapat pegang dan buat sendiri. kata orang experience is the greatest teacher. dan ia betul. smoga ada ruang untuk saya belajar. bantu saya.
8.00-11.00 pm : corporate grooming dinner
first time nak pergi dinner yang formal. hopefully ok. saya kena belajar make up and dressing. saya pandai ke? we'll look and see.

8 mac 2010

saya ada test chemistry. doakan saya dapat jawab. saya tak tau kenape kelas kimia tak pernah best. kenape ye? btw result klua ari isnin,,

9 mac 2010

saya ada test physic.

sebelum saya nak pergi study, saya sibuk ke? atau saya bukan sibuk jika saya good in time management. apa pun, saya pegang kata elan. trimas for that quote.


Everybody is somebody's weirdo

selamat study,,
aim higher, think bigger

No comments:

Post a Comment