Tuesday, March 30, 2010

amsyar kawin?

mak ngah ajak saya turun kl jumaat lepas. ade majlis akikah amsyar, cucu dia. saya rasa, as a grown up niece, saya patut turun kl and saya agree. mula2 nak pergi dengan palan, tapi last2 minute dia cakap tak boleh pergi sebab ad ko-ku. maka dayu yang temankan saya pergi kl. the best thing, kitorang pergi naik TRAIN!! haha. over excited pulak. ye la. i've never been in train before.

stesyen ktm batu gajah

p/s : thx rahmat and ida, coz bangun pagi2 untuk hantar kami :)

papan tanda di ktm from ipoh

jadual train shuttle ipoh-kajang

kita orang sampai awal and untuk buang masa, pergi la kedai2 hp kat kl sentral tu, dayu nak usha phone sebab phone dia hilang. kitaorang pun ter'stuck' kat kedai phone digi. pergh. apek tu memang nak jugak ktorang beli phone kat kedai dia. lepas 1 jam saya bertekak bargin dengan dia, dapatlah dayu phone SONY ERICSSON, yang penting SLIDE. hmm. macam2. dengan harga 630 termasuk 2G memory card.

sampai rumah mak ngah kitorang tolong2 la apa yang patut. tapi tak banyak yang perlu ditolong. staff mak ngah ramai. tetiba rasa seronok. kenduri menghubungkan kita dengan semua saudara2 which bukan senang nak gather in a house ramai2. ibu sampai hari ahad. lambat sebab tumpang umilin. mak uda sampai awal. memang meriah rumah mak ngah. amsyar comel. macam anak orang putih. pipi merah. tembam. dia pakai baju pengantin. kata mak ngah la. tapi sebenarnya baju melayu warna maroon. saya tolong buat bunga rampai. best sebab main bunga ros. bunga ros hidup, warna merah, 1 bakul. best!!

pukul 6, ari sabtu kena balik utp dah. esok ada robocon. tak best betul. tapi nak buat macam mana. its a good weeekend anyway.

p/s: thx dayu 4 everything. say sory to mama sebab selalu pinjam anak dia tak mintak kebenaran.

i'm a grown up,

still need guidance,

sometimes,

wanna be a child again,

nothing to worry or to be worried

1 comment: